|
Post by Hese98 on Dec 29, 2013 20:03:41 GMT 2
Aloin eilen ajankuluksi tekemään sorakärryä Scanian perään. Kärryn runko on tehty 40x3millisestä alumiini latasta. Telin kiinnikkeet,jotka on led työvalon kiinnikkeet. Renkaat ja akselit ovat vielä mysteeri. Lavan teen varmaankin vaneerista,koska sitä on helppo sahata.
|
|
|
Post by unknownrc on Dec 30, 2013 0:13:25 GMT 2
Ihan hyvä alku.
|
|
|
Post by Hese98 on Dec 31, 2013 20:01:16 GMT 2
|
|
|
Post by nokkaakseli on Jan 1, 2014 0:26:37 GMT 2
Kannattaa varmaan yrittää suoristaa teli, toi yhdistelmä menee kuin koiranoksennus ku kärry tulee sivulla kokoajan... Yök =)
Hienosti etenee rojektit sinullakin tsemppiä vaan ja messuille sit "kaahailemaan"
|
|
|
Post by Late on Jan 1, 2014 0:46:51 GMT 2
Messuilla ei sitten kaahailla, mut sievästi voi tulla ajelemmaa
|
|
|
Post by Hese98 on Jan 1, 2014 22:52:38 GMT 2
Kannattaa varmaan yrittää suoristaa teli, toi yhdistelmä menee kuin koiranoksennus ku kärry tulee sivulla kokoajan... Yök =) Hienosti etenee rojektit sinullakin tsemppiä vaan ja messuille sit "kaahailemaan" Katotaan nyt,että pääseekö sinne messuille kaahaileen... eikun ajamaan rauhallisesti. Ne messut on vaan niin kaukana,että pitää suunnitella kauan. Jotkut kesä ajot voisi olla etes vähän pohjoisempana. Tämä päivä menikin ihan suunnittelu puolella,että mimmoisen moottorin laittaa kipille ja olisi mahdollisimman halpa. Vanhassa akkuporakoneneessa olisi sopiva mutten saanut siitä istukkaa irti. Ja teli lähti oikaistavaksi.
|
|
oykka
Junior Member
|
Post by oykka on Jan 2, 2014 17:03:50 GMT 2
Istukka on kiinni vasenkätisellä ruuvilla eli aukeaa myötäpäivään. Se ruuvi pitäs näkyä siellä istukan sisällä pohjassa.
|
|
|
Post by Hese98 on Jan 2, 2014 17:58:27 GMT 2
Oon minä ottanut sen ruuvin irti ja muutenkin hajottanut sen istukan,muttei se irtoa. Harmikun Ei ole dynamiittiä niin ei voi kokeilla,että lähteekö se irti.
|
|
|
Post by niemma2 on Jan 2, 2014 19:05:04 GMT 2
Ite oon myös yhden porakoneen purkanut ja istukka ei lähtenyt vaikka mitä voimakeinoja käytin, kauheesti viittinyt alkaa vääntämään ettei taas akseli mene kieroon, lopulta sahasin akselin poikki aivan istukan puolelta, akselia jäi noin 10mm. Porasin akselin päähän 5mm reijän mihin saa laitettu 5mm akselin kiinni, heitin 3mm kiristys pultin siihen sivuun jolla se akseli lukitaan paikalleen, sama periaate kuten pinjoni lukitaan moottorin päähän.
|
|
|
Post by Hese98 on Jan 2, 2014 19:23:39 GMT 2
Mulla on kaks porakonetta lattialla palasina eikä kummastakaan ole istukka irronnut. Mahan ottaa rautasahan kauniiseen käteeni ja alkaa hinkkaamaan akselia poikki.
|
|
oykka
Junior Member
|
Post by oykka on Jan 2, 2014 22:39:50 GMT 2
|
|
|
Post by niemma2 on Jan 2, 2014 23:14:33 GMT 2
Mun istakukka oli varmaan lukitettu tahnalla varman päälle kovasti kiinni, moottorinkin jumitin mutta ei, sit meni kärsivällisyys ja otin omat niksit käyttöön
|
|
|
Post by Hese98 on Jan 3, 2014 21:37:54 GMT 2
Istukka otti ja lähti tänään porakoneesta rautasahalla sahaamalla. Kun sain siitä akselin poikki niin se kierreosa lähti tuosta vaan pyörittämällä irti eli ei ollut etes lujassa. Voisko joku antaa mittoja siitä vetotapista jolla kärry tulee kiinni vetopöytään.
|
|
|
Post by Hese98 on Jan 5, 2014 21:33:14 GMT 2
Kuinka korkeat laidat on yleensä tämmösessä kärryssä? Jos huomenna löytäis semmoinen sahan joka sahaisi suoraan. Niin saisi lavan tehtyä.
|
|
|
Post by Hese98 on Jan 6, 2014 19:55:27 GMT 2
Teli on oikaistu, mutta se heiluu mihin sattuu. Jospa se asettuis, kun saan runkoon lisää metallia. Lavan teosta ei tule mitään ilman kunnon vehkeitä. Ja lavan materiaali on vielä suunnitteelussa,että tekeekö metallista vai vaneerista.
|
|