|
Post by unknownrc on Jun 23, 2013 8:08:34 GMT 2
Ei ihan väri svyt täsmää oikeen koneen kanssa, mutta haittaako tuo niin paljoa? Kuva otettu varjossa -> värit näyttää haaleammilta..
|
|
|
Post by unknownrc on Jun 23, 2013 11:43:46 GMT 2
Joo-o, eipä tuo epoksi liima pidä... Levis runko käsiin, kun moottorin kiinnitys palikan reikiä porasin.. Kait se sit pitää tehä joka kohtaan tuon liiman lisäks mekaaninen kiinnitys esim. millisellä pellillä ja noilla pienillä popniiteillä.. Lavan rungon saa mekaanisesti vahvisteltua, kun porailee lavapellin läpite aluprofiiliin reikiä ja lyö niihin popniittejä.. Viimenen kerta kun mie alumiiniin kosken..
|
|
|
Post by unknownrc on Jun 23, 2013 14:23:19 GMT 2
Tuolleensa moottori tulis kiinni:
|
|
|
Post by niemma2 on Jun 23, 2013 16:43:30 GMT 2
Sun tarvis hankkia motonetistä sitä technoweldiä millä voi juottaa alumiinia, tarvit vaan tohottimen ja niitä juote puikkoja, liitos vahvuus luvataan yhtä lujaksi kun normaali alumiini hitsaus liitoksessa. Itse olen ajatellut hankkia sitä niin ei tarvi kaikkia alu kulmia alkaa aina kulmapaloin ja pulttien kanssa sähläämään.
Kun saat siihen sen lavan pohjan niin se vahvistaa sitä runkoa paljonkin, kyl se siitä kun maltillisesti tekee ja ei pidä suuria kiireitä.
|
|
|
Post by unknownrc on Jun 24, 2013 9:47:42 GMT 2
Joo siis kyl miulla on tuota techno weldiä. Ainoo vika siinä vaan on, et en oikeen saa pidettyä noin pieniä paloja tarpeeks pitkään lämpimänä.. Tuotti tuskaa jo vetoaisan "hitsaus" sillä, kun rupes palikka sulamaan käsiin.. Tyyliin noin: Tiiä sit mikä kusi.. Suli vaan lisää, kun koitti lisätä puikkoa..
|
|
|
Post by niemma2 on Jun 25, 2013 1:18:04 GMT 2
Sitä liekkiä pitäs pitää koko ajan ja niin että taas kuumuus ei ylitä alumiinin sulamis pisteen, liekkiä pitäs liikutella ja lämpöä juuri sen verta että se puikko alkaa sulamaan. Liekki tosiaan ei saa osua juotteeseen vaan lämpö tulee alun kautta.
|
|
|
Post by unknownrc on Jun 25, 2013 11:33:16 GMT 2
Noin mie oon tehnykkin... Sain sulatettua vähän tuota puikkoa noihin, mut en silti onnistunu liittämään niitä yhteen.. Ja kun koitin sulattaa saumaan lisää tavaraa, ei se sulanukkaan vaikka miten lämmitteli, vaan sit alko jo alumiini pikkasen sulamaan... Ehkä mie en vaan osaa.. Mie taidan laittaa nuo kasaan liimalla, pellillä ja popniiteillä.. Jaksa tuon kanssa pelata.. Viimenen kerta kun mie alumiiniin hairahdun. Rauta/messinki olis huomattavasti helpompi liittää yhteen..
|
|
|
Post by Ari on Jun 25, 2013 12:36:23 GMT 2
Noin mie oon tehnykkin... Sain sulatettua vähän tuota puikkoa noihin, mut en silti onnistunu liittämään niitä yhteen.. Ja kun koitin sulattaa saumaan lisää tavaraa, ei se sulanukkaan vaikka miten lämmitteli, vaan sit alko jo alumiini pikkasen sulamaan... Ehkä mie en vaan osaa.. Mie taidan laittaa nuo kasaan liimalla, pellillä ja popniiteillä.. Jaksa tuon kanssa pelata.. Viimenen kerta kun mie alumiiniin hairahdun. Rauta/messinki olis huomattavasti helpompi liittää yhteen.. Kannattaa muuten huomata, että jos tota alumiinia lämmittää metallilevyn päällä niin lämpö siirtyy melko sukkelaan siihen metallilevyyn ja alumiini ei meinaa lämmetä. Auttaa kun nostaa alut vaikka joidenkin puikkone päälle. Mutta oon samaa mieltä. Millistä on vaikea käsitellä tuolla. Toinen juttu on, että se anodisointi pitää olla täysin pois, muuten ei onnistu millään.
|
|
|
Post by unknownrc on Jun 25, 2013 12:58:39 GMT 2
|
|
|
Post by Ari on Jun 25, 2013 13:38:30 GMT 2
Ei se epoxi tollasessa riitä pitämään millään. Mulla kaivurissa pitää vaan palat kiinni toisissaa mutta kaikki voimat mitä levyihin kohdistuu otetaan kiinni messinkitapeilla. Ja toisekeen mulla on todella isoja pintoja mihin liima ottaa kiinni. Toi putken poikkipinta-ala on vaan liian pieni.
|
|
|
Post by unknownrc on Jun 25, 2013 13:50:10 GMT 2
Toi on kyl totta.. No liima+pelti+poniittejä ni loolus alkavan kestämään. Toivottavasti. Lavan kun vetää lavan runkoon liimalla ja popniiteillä ni luulis kestävän lavakin kasassa. Varsinkin kun tulee vielä 2mm alulattaa kiertämään ja muualtakin tukemaan lavaa. Ja lavan takaosaan tulee pystyyn tukemaan tommonen puolitettu 15mm neliöprofiili ja perälaita.
|
|
|
Post by unknownrc on Jun 26, 2013 20:49:35 GMT 2
Joo, liimasin noi osat, huomenissa jos kehtois tehhä pellistä palat, joilla vahvistaa rungon.. Paikkasin muuten tuon vetoaisan reijän epoxilla.
|
|
|
Post by unknownrc on Jun 27, 2013 21:26:36 GMT 2
Mahtasko tollaset pellit riittää pitämään rungon kasassa, jos vetäs epoksilla ja popniiteillä kiinni? Vai pitäskö vielä tehä tohon pitkien putkien sisälaitaan keulille palikat, niin ei varmasti pääsis vääntymään?
|
|
|
Post by unknownrc on Jun 29, 2013 17:35:58 GMT 2
Tein tuohon vielä palikan pitkien putkien sisälaitaan. Ei niitä niittaamaan mahu, mut ompahan liima siinä välissä vähän pitämässä kiinni. Tän jälkeen en kyllä alumiinia tuu käyttämään. Niin hankala liittää yhteen, varsinkin putkiprofiilit... No, jos ne nyt tolla kestäs kasassa....
|
|
|
Post by unknownrc on Jun 30, 2013 12:14:59 GMT 2
Alkaa se pikuhiljaa peräkärriä muistuttamaan.. Jousitusta: Joustoa ehkä sen 5mm.. Vahvistukset: Liimaa pitää vähän jokaväliin tunkea, kun vähän irtos oikoessa..
|
|