Janne
New Member
|
Post by Janne on Mar 24, 2013 19:52:06 GMT 2
Moi! Alottelen tässä nyt bruderin tekoa radio-ohjattavaksi. Crawlerin akselit tulee. Etupyörät on jo akselissa kiinni. Kuvia tulee myöhemmin. Oikeastaan mulla on jo kaikki tarvittavat osat, paitsi se itse traktori. Sitten myöhemmin olis tarkotus rakennella ketjut ja jotain työvälineitä. Ehkä joskus myös toimiva linko.
|
|
|
Post by unknownrc on Mar 24, 2013 21:22:27 GMT 2
Jees, hienoa et tulloo lissää rattori projuja. Kuis ne akselit passaa, ettei oo liika leveet?
|
|
Janne
New Member
|
Post by Janne on Mar 24, 2013 22:34:34 GMT 2
No onhan ne aika leveet. Ainakin edessä, mutta taka-akseliin tulee muokkaus, että ne on suoraan jäykät eikä ole noita hubeja (vai mitkä nyt onkaan), niin se kapenee samalla. Huomenna iskä vie taka-akselin työkaverilleen, kun sillä on sorvi ja muutenkin hyvät välineet.
|
|
Janne
New Member
|
Post by Janne on Mar 25, 2013 22:36:08 GMT 2
Ei onnistunut se. Pitää keksiä jotain muuta tonne taakse. Vaikka vaihteistomoottorit. ;D Renkaina on jotkut Sikun 1:16 Deutzin. Ne on ihan kunnolliset, eikä ole semmosia vanteita mitkä noissa Brudereissa on. (Ei niitä Bruderin vanteita voi vanteiksi sanoa. ) Harmi vaan, että on kärsinyt tuo traktori, siitä ois ollu hyvä tehdä. Tarkoitus olis ostaa otsikon mukainen Bruderi. Huomenna pitää muistaa käydä ostamassa dremeli, kun vanha on hajonnut. Tältä paikkakunnalta ei taida kunnolla Bruderin traktoreita saada, kun on niin huonot kaupat, eli tilaus hommiksi menee. ;D Pitemmittä puheitta muutama kuvaa: Etuakseli. Aika leveä on. (Näyttää kuvissa ehkä hiukan leveämmältä. Vielä saa jonkun verran kavennettua.) Eturengas: Ja kuva vielä takarenkaasta:
|
|
Janne
New Member
|
Post by Janne on Aug 8, 2013 13:40:19 GMT 2
|
|
|
Post by unknownrc on Aug 8, 2013 15:18:15 GMT 2
No nuomassikat ja case rc:nä olis ainakin vähän harvemmassa. Mut ei mikään valtraa voita.
|
|
Janne
New Member
|
Post by Janne on Aug 8, 2013 15:35:42 GMT 2
Jep. Pitää käydä kattomassa, oisko aitassa mitään vanhaa ehjää Bruderia. Kun löytäs jostain 5470 massikan 1:16 mittakaavassa, niin aijai.. Meillä on nimittäin semmonen 1:1.
|
|
|
Post by Jaska on Aug 8, 2013 17:13:11 GMT 2
|
|
Janne
New Member
|
Post by Janne on Aug 8, 2013 19:37:50 GMT 2
On kyllä ihan liian kallis. Tohon vielä leveet pyörät ja etukuormaaja, niin olis aika samanlainen.
|
|
Janne
New Member
|
Post by Janne on Aug 9, 2013 11:31:06 GMT 2
Noniin. Joskus pitkän aikaa sitten kun olin vielä pieni, niin isä oli aloittanut jonkun radio-ohjattavan traktorin tekemistä. Se kuitenkin oli jäänyt kesken. Tossa kuvia rungosta ja akseleista. Toi etuakseli on kait itse tehty. Taka-akseli on jäänyt kesken, ja ajattelin jos taakse laittaisi crawlerin akselin, ja käyttäisi tota etu akselia. Pitää kattoo, saanko herkisteltyä tota etuakselia paremmin pyöriväksi. Ainii, ja en sitten tiedä onko tuo bruderin kokoinen. Toivotaan että olis. Voisko joku laittaa mittaa Bruderin akselivälistä ja leveydestä?
|
|
|
Post by unknownrc on Aug 9, 2013 13:34:25 GMT 2
Toihan on ihan komia alku. Miulla vallussa akseliväli on 18cm ja etupään leveys eturenkaiden ulkolaidoista 17cm.
|
|
Janne
New Member
|
Post by Janne on Aug 9, 2013 14:07:46 GMT 2
Tota runkoo joutuu kyllä sitte lyhentää, mutta etuakselin leveys on hyvä.
|
|
Janne
New Member
|
Post by Janne on Aug 11, 2013 17:01:43 GMT 2
Tänään alotin takarenkaiden modifointia taka-akseliin. Kyllä meni siinäkin aikaa, kun yritti saada suoraan. Etuakseli tulee ehkä sittenkin crawlerista. Huomenna olis tarkotus saada ehkä omille renkailleen seisomaan. Edit: Kannattaisko tohon laittaa harjalliset vai harjattomat? Jos laittas motiks 4000kv. 2s akulla ja lyhyillä väleillä. Sitten harjallisina on 75T ja 45T moottorit. Jakolaatikkona saa toimia Speed passion rs2 perä, josta olen lukinnut tasauspyörästön. Mietin tuossa myös, että jos rakentais ulosoton. Nivelakselina käyttäis sitten tommosta rc auton vetaria. Mutta sitten taas joutus olemaan kulmavaihteita niissä työkoneissa. Riittäskö ees tilakaan sitten sitä pyörittävälle moottorille. Read more: rc-tyokoneet.proboards.com/thread/159/valtra-t191?page=1&scrollTo=3622#ixzz2bfmzkhwu
|
|
tero
New Member
plöö
|
Post by tero on Sept 25, 2014 8:16:57 GMT 2
hei onko tuo crawlerin akseli minkä levynen? mie oon tekemässä valmettia 1:10 ja etuaksli on hakusessa.
|
|